توافقنامه سطح کیفیت خدمات
خود را متعهد به تضمین کیفیت خدمات می دانیم
تمام تلاش ما در مدیاکست، حفظ و ارتقای کیفیت خدمات است و برمبنای توافقنامه سطح کیفیت خدمات مدیاکست، متعهد به تضمین کیفیت خدمات و پرداخت غرامت در صورت بروز هرگونه اختلال هستیم.
- آخرین ویرایش: 2 خرداد 1404
مفاد توافقنامه سطح کیفیت خدمات مدیاکست
تعریف توافقنامه
مدیاکست، بر مبنای مفاد توافقنامه سطح کیفیت خدمات مدیاکست، متعهد به تضمین کیفیت خدمات و سرویس های عرضهشده به مشتریان بوده و در صورت بروز هر گونه اختلال، ملزم به پرداخت غرامت خواهد بود. بدیهی است که استفاده از خدمات مدیاکست، به معنای پذیرش این توافقنامه است.
تعاریف
- مشتری: فردی است که از خدمات و سرویس های مدیاکست میزبانی استفاده میکند.
- دورهی دسترسی: بازهی زمانی شامل ۳۰ روز تقویمی است که با پرداخت و فعالسازی یک خدمت یا سرویس آغاز می شود
- زمان دسترسی: مجموع دقایقی که مشتری بدون هیچ اختلالی (بهجز موارد محدودیت) از خدمات، در طول یک دوره پرداخت ماهانه استفاده کرده است.
- مدت زمان اختلال(Downtime): تعداد دقایقی است که سرویس(بهجز موارد محدودیت) از دسترس کاربر خارج شده است.
- نسبت دسترسی (Uptime) ماهانه: نسبت زمان دردسترس بودن، فعال بودن یا قابلیت استفاده داشتن یک خدمت مبتنیبر زیرساخت ابری به زمان اختلال آن خدمت در یک دورهی ۳۰ روزه خواهد بود.
- مبلغ ماهانه: مبلغ ریالی پرداخت شده برای هر دورهی زمانی ۳۰ روزه به ازای یک خدمت یا سرویس فعال است.
- مبلغ غرامت پرداختی: مبلغ ریالی پرداختی به مشتری در قبال اختلال در سرویسدهی از سمت مدیاکست است.
- درصد غرامت پرداختی: نسبت درصدی مبلغ ریالی پرداختی به مشتری از سمت مدیاکست به کل مبلغ پرداختی مشتری در قبال سرویس ها یا خدمات مورد استفاده وی است.
محدودیت ها
اختلالاتی که به خاطر بروز یکی از عوامل زیر به وجود می آید، مشمول پرداخت غرامت نخواهد بود؛
- اختلالات خارج از کنترل مدیاکست؛ قطعی و اختلال ناشی از عوامل خارج از کنترل شرکت نظیر؛ اختلالات سراسری اینترنت، مشکلات ملی و بین المللی زیرساختی و ارتباطی، جنگ، بلایای طبیعی و …
- اختلالات ناشی از سهل انگاری مشتری؛ هرگونه قطعی و اختلال ناشی از مشکلات نرمافزاری و پیکربندی نادرست که در اثر بیدقتی و کماطلاعی مشتری رخ داده است. مثلا آپلود ویدیو خراب یا قطعی و اختلال ناشی از عدم پرداخت بدهی و معوقات مشتری به شرکت.
- اختلال ناشی از سواستفاده مشتری؛ در مواردی که قطعی و اختلال بهدلیل استفاده غیرقانونی یا سوء استفاده از منابع نرمافزاری و سختافزاری باشد نظیر؛ ارسال بدافزار، هرزنامه، هک، جعل هویت و … که موجب قطع فوری و دائمی دسترسی مشتری به سرویس ها خواهد شد.
- اختلال ناشی از اعمال مقررات؛ قطعی و اختلال ناشی از ابلاغ دستور از سوی مراجع قضایی و قانونی و نهادهای بینالمللی یا هر یک از مراجع ذیصلاح انجام شده باشد.
شیوه پرداخت غرامت
ما درمدیاکست، تمام تلاش خود را میکنیم تا نسبت دسترسی ماهانه سرویسها را در محدوده ۱۰۰٪ نگهداریم. با این وجود اگر به هردلیلی به جز موارد محدودیت ذکر شده، هرگونه قطعی و اختلال در سرویس ها به وجود آید. طبق توافقنامه سطح کیفیت خدمات مدیاکست، خود را موظف به پرداخت غرامت می دانیم.
این غرامت، درصدی از مبلغ کل پرداختی مشتری در قبال خرید سرویس ها و خدمات مذکور است که به صورت ریالی به شماره حساب معرفی شده از سوی مشتری واریز میگردد.
مبلغ غرامت بازگشتی بر اساس آپتایم ماهانه محاسبه میشود که فرمول آن به شرح زیر است؛

در نهایت درصد غرامت بازگشتی برمبنای محاسبه آپتایم ماهانه مشتری و طبق جدول زیر خواهد بود؛

برای مثال اگر در فروردین ماه که 31 روز است، جمعا 10 دقیقه قطعی سرویس داشته باشید، درصد دسترسی ماهیانه(آپ تایم ماهیانه) به صورت زیر محاسبه می شود؛

بنابراین مطابق جدول، درصد غرامت بازگشتی برای پلن ها به این میزان خواهد بود؛
پلن اقتصادی = 0٪
پلن حرفه ای = 0٪
پلن سازمانی = 10٪
تماس با ما
اگر هر نوع پرسش، ابهام یا نظری درباره مفاد توافقنامه سطح کیفیت خدمات مدیاکست دارید، می توانید از طریق روش های زیر با ما در میان بگذارید؛
- تماس تلفنی از طریق شماره تماس «02191006266» در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۸
- ثبت درخواست مشاوره از طریق فرم تماس آنلاین تنها با وارد کردن «نام و نام خانوادگی» و «شماره تماس»
- ارسال ایمیل به آدرس «[email protected]»
- مراجعه حضوری به دفتر مرکزی واقع در «تهران، خیابان میرزای شیرازی، خیابان یازدهم، پلاک 73، طبقه 3»